Kalóz, B 16, B 25, Rebell Mark II, CNSO 8.2, Avar A26, Avar A29, Füke 32, Leguan 33 és egy igazi sufnituning egy 30 lábas héjjra épített magyar lelemény...
Drága Kalóz!
Már megbocsátottam a sok szivacsozást, szapolyozást, eldugult búvárszivattyút, felfázást. Sokat gondolok Rád, néha még a messzi tengerekről is. Megtanítottál vitorlázni, köszönöm.Ha már sikeres menedzser leszek, lesz időm hogy egész napos tárgyalásokat szervezzek Veled, kettesben!
Na ennyit az érzelgősségből!
B16
Szintén tanulóhajó, de igazából nem sorolnám a hajók közé. A kalóz után a "hű most beülünk a nagyhajóba" varázsa egy óra alatt elmúlt. Egy úszó bödön, csúszik, forog, mindenre használható csak igazán vitorlázásra nem, desszertként jön még hozzá az akkori magyar hajógyártás magas minőségi színvonala. Finoman fogalmazva nem egy szerencsésen eltalált konstrukció. Ennyi műgyantából meg vasból már egy hajót is lehetett volna csinálni. Szerencsére már kikoptak a Balatonról, én legalábbis alig látok párat és ez örömmel tölt el. Már több száz éve terveznek és gyártanak nagyon szép és/vagy gyors hajókat, váltanék pár szót azzal a tervezővel aki szignálta gyártás előtt a tervrajzot.Popriv!%@sak Mónika szavaival búcsúzom: pá-pá!
soha többet...
B25
Sokat vitorláztam ezzel a típussal, egészen egyszerűen ez volt azon típusok egyike amit meg tudtam fizetni. Egy B25-össel amit a tulajdonos karbantart körbe lehet vitorlázni úgy a Balatont, hogy közben nem szórsz átkokat. Tavaly Vis-en láttam a városi kikötőben Bavariak, Jeannue-k, Elanok közé beékelődve egy kis B25-öst :) lengyelek voltak ha jól emlékszem, ráadásul saját lobogó alatt. Nem úgy néztek ki mint akiket felvet a pénz és tréleren hozták le a hajót. Kalandnak biztos nagy volt.Hasonló méretű hajók között vannak sokkal tágasabbak de a nagyobb szalon nagyobb szélnek kitett felülettel is párosul, jó ahogy van. Ár/élmény arányát tekintve elfogadható kis hajó. Én különösen erős szelekben szerettem, jó vitorlákkal bátran lehet dönteni s egészen olyan érzés keríti hatalmába az embert mintha vitorlázna.